Menu główne:
Samochód wybrany do realizacji projektu i używany w Mistrzostwach jest to nowy Ford Fiesta R5
Zaprojektowany i zbudowany przez M-Sport, partnera historycznego Forda w mistrzostwach World Rally.
Samochód w sezonie 2016 pozwala na dalszy rozwój systemu LDI proponowanego przez markę BRC, celem jest wykazanie niezawodności i wydajności w bezpośrednim wtrysku benzyny.
FORD FIESTA R5 LPG
SILNIK M-Sport Ford 1.6 Turbo przedni poprzeczny, rzędowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany, zasilany LPG układu wtrysku ciekłego LPG z LDI (bezpośredni wtrysk) przez BRC
Średnica x skok 85 x 71.3 mm
Moc max. 282 KM @ 5500 rpm
Maksymalny moment. 430 Nm przy 4500 rpm
Skrzynia biegów S ADEV sekwencyjna 5-biegowa + wsteczny
Stały napęd na cztery koła
ZAWIESZENIE
Reiger 3-drożne amortyzatory regulowane, sprężyny śrubowe, stabilizator przedni i tylny
HAMULCE przednie i tylne tarcze wentylowane (Ø 355 mm asfalt, ziemia Ø 300 mm), z AP Racing zaciski 4-tłokowe, hydrauliczny hamulec ręczny
KIEROWNICA zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
Zbiornik LPG Zainstalowany w miejscu zbiornika, pojemność 87 litrów LPG
KOŁA 8x18 "asfalt 7x15" ziemia
WYMIARY Długość: 3,975 mm. Szerokość 1820 mm - 2489 mm Skok
Terminarz na sezon 2016:
20 marca: 39-ty Rally Il Ciocco i Valle del Serchio
10 kwietnia: 58 ° Rajd Sanremo
08 maja: 100 ° Targa Florio
29 maja: 23 ° Rally Adriatico
10 lipca: 44-te Rally di San Marino
28 sierpnia: 52 ° Rally del Friuli Venezia Giulia
25 września: Rajd Roma Capitale
16 października: 34-ty Rally Due Valli
ROBERT KUBICA rajd Monte Carlo w Team BRC